05 februari 2008

Sorry voor de overlast

Een maanden geleden heb ik jullie mijn ervaringen gedeeld met de online aanschaf van een laptop. Een Acer om precies te zijn. Ik was en ben er dik tevreden mee (behalve als je een extra accu wil bestellen, maar goed. Die zal vast een keer komen). So what, zou je zeggen.

Maar een week of drie geleden was het raak. Tijdens een coaching op locatie bij de klant had ik mijn volledige trainersset uitgestald op tafel, inclusief laptop. En ja hoor. Ik was nog geen 30 minuten bezig, toen mijn coachee verschrikt opkeek. Ik liet een grote mok koffie uit mijn handen vallen. Een grote volle mok. Over de tafel, mijn laptop en mijn kleren. Ik voelde hoe de koffie via mijn pak mijn schoenen in liep.


Na de ergste koffie van mijn pak en overhemd te hebben geschud keek ik met een treurige blik naar mijn laptop. Ik draaide de laptop om en een waterval van koffie liep eruit. Damn. Die is acuut overleden. Trouwens, wel gewoon doorgaan met de coaching, letterlijk in mijn hemd.


Now what

Het ergste van zo'n actie is niet dat je laptop technisch gezien ter ziele is. Ik ben een onhandig mens, en ik zal nog heel wat spullen in mijn leven kapot maken. Maar de laptop was eindelijk na weken prutsen precies goed geconfigureerd. Tientallen uren programma's installeren, tunen, patchen, upgraden en meer van die onzin. Mijn data was wel veilig. Lang leve de backup.


Natuurlijk waag je nog wat kansloze acties, zoals bellen met je verzekeraars. Je hebt 20 polissen, en niemand die wat dekt. Ook had ik me bij de aanschaf van de laptop een 'extended warranty' laten aansmeren. Ook die dekt geen foute koffie-acties vertelde de student bij het callcenter opgewekt.


SMS'je

Toch maar het arme apparaat opgestuurd naar Acer. Of ze er nog wat mee kunnen. Kosteloos werd de laptop opgehaald en twee dagen later werd ik verrast met een SMS'je: "Uw apparaat is gerepareerd en retour verzonden naar u." Doh. En ja, twee werkdagen later is de laptop retour. Scherm, moederbord en toetsenbord vervangen. Voor nop. Onder aan de pakbon: "Het spijt ons dat u problemen heeft gehad met een Acer product. Sorry voor de overlast."


Twee duimen omhoog voor Acer. Hele dikke service. Bij deze bedankt meneer Acer.

1 opmerking:

Marco zei

Hoi Harro,

Echt geweldig om te lezen dat ACER z'n geweldige service verleent.

Beter is natuurlijk gewoon de koffie op te drinken. Ik zie het nu niet als uitdaging om mijn HP met koffie te overgieten om te kijken hoe behulpzaam zij zijn.

Groet, Marco