17 april 2007

Marketing is mensen laten dromen

Als marketeer wil je graag je klanten laten dromen over iets moois, iets nieuws, iets anders. Wat is er dan makkelijker dan een simpel badlaken aan je klanten uitdelen, waardoor ze meteen die playmate zijn, waarover ze altijd hebben gedroomd.
En mensen iets ander voorspiegelen blijkt niet zo moeilijk te zijn met enige fantasie. Wat denk je van mooie nieuwe benen voor de caissière? Of nieuwe benen als non? Ook een beddenlaken met opdruk laat je dromen van die fantastische vrouw. Axe heeft er speciaal handdoeken voor ontwikkeld (een, twee) waarop een innige omarming in de spiegel te zien is. Ook een t-shirt spiegelt jezelf een ander sexy lijf voor. Ook in een restaurant kan je naast lekker eten, meteen zien of dat nieuwe paar schoenen je zou staan. Of een waarschuwing dat sommige mensen in een rolstoel zitten. En een lollige marketeer laat zijn klanten met een dikke bilspleet zien.

Geen opmerkingen: