13 maart 2007

Creatieve pakketjesdiensten

De twee grote vervoersbedrijven FedEx en DHL troeven elkaar altijd af op het gebied van service en prijsniveau. Maak ook niet minder op het gebied van creatief adverteren. Vandaag een aantal leuke voorbeelden in zowel print en op billboards.
Deze advertentie laat zien dat DHL elke maat aan kan. Je kan natuurlijk ook laten zien wat er gebeurt als je DHL niet gebruikt. FedEx doet het weer anders, je ontvangt je spullen (Atari spelcompute, een cassetterecorder of het spelletje Simon) gewoon 10 jaar te laat zonder FedEx. DHL gebruikt soms een hele eenvoudige advertentie, maar wel krachtig. Met dit T-shirt maak je van iedereen een potentiële dozendrager. Sommige mensen zijn zo verzot op FedEx dozen, dat je er een tafel van maken. DHL is ook goed in Billboards, twee simpele handjes zeggen soms genoeg. Bij Schiphol staat een levensgroot doolhof, waar doorlopend een balletje automatisch de juiste weg aangeeft. En soms gaat de pakketjesstrijd echt een stap verder, als auto's van DHL en UPS elkaar letterlijk van de weg willen drukken. Als laatste, een hele creatieve nieuwe website van DHL Azië, lange laadtijden, maar heb je ook iets moois.

Geen opmerkingen: