28 mei 2008

Tegenhanger van de sexy chick

Het afgelopen jaar zijn we getrakteerd op de marketinguitingen van een nieuwe aanbieder van internet en bellen. Dit alles in de vorm van een sexy chick: Alice. (voor de liefhebber, het gezicht van deze campagne heet Vanessa Hessler). Sex sells en zeker bij het mannelijk publiek.

Het is dan ook aardig om de uitingen van een nieuwe speler op deze markt eens te bekijken. Ziggo welteverstaan. Als we kijken naar de eerste commercial, zien we een wat oudere heer die wereldvreemd rondloopt in een snelle wereld. Hij zal eerst eens gaan luisteren. Sorry? Luisteren? Als kabelaar?

Jazeker, een kabelbedrijf wat echt gaat luisteren naar haar klanten. Achter Ziggo gaan drie oude aanbieders schuil: @Home, Casema en Multikabel. Zij hebben de krachten verenigd en proberen het succes van het vroegere Ben te herhalen. Een menselijk merk neerzetten, met een vriendelijk gezicht. Een aardige tegenhanger ten tijde van de lancering van het merk , als je de beelden mag geloven.

Wie zal het winnen in de kabelmarkt? De oude rotten, een sexy chick of een luisteraar?

Geen opmerkingen: