20 februari 2008

Frequent Flyer Miles in de onderwereld

Misschien wel de allerbeste film aller tijden is voor mij Pulp Fiction (1994). Als deze film op televisie is, moet ik meteen zappen. Als ik namelijk een minuut van deze film bekijk wil ik de hele film afkijken. En ik heb uiteraard de DVD gewoon staan. Die ik al dertig keer heb gezien.

Op de dubbel DVD staan ook een aantal outtakes (geschrapte scènes) die de moeite waard zijn. De onderstaande is misschien wel het hoogtepunt van de outtakes. Mr. Wolf (gespeeld door Harvey Keitel) is in gesprek met de eigenaar van autosloperij Monster Joe (gespeeld door Dick Miller). Die heeft hem uit de brand geholpen door een lichaam op te ruimen, door deze in de achterbak van een auto te stoppen, die daarna in de autosloopmachine verdwijnt. In het navolgende korte deel van de scène volgt de onderhandeling voor eventuele toekomstige handel. Kan zo in een handboek verkoop.




De gehele scène met commentaar van regisseur en schrijver Quentin Tarantino is hier te zien.

Geen opmerkingen: