03 mei 2007

Let me entertain you: de slimste slagerszoon

Een leuke anekdote met marketingraadsel ineen: dus zeer geschikt om een saaie klant te vermaken tijdens een etentje of lange reis.

De slager
Een slager heeft veertig jaar hard gewerkt om zijn slagerij tot de beste van de stad te maken. Hij is zo succesvol geweest dat hij door de jaren heen zijn slagerij flink heeft kunnen uitbreiden. Hij heeft zowel het pand links als rechts van zijn zaak gekocht.


Nu is het tijd om een punt achter zijn carrière te zetten. Maar er is een probleem. Hij heeft drie zonen die allemaal zijn zaak willen overnemen. Om ruzie te voorkomen, stelt de slager voor dat de drie zoons allemaal eenderde deel van het pand krijgen. Ze krijgen dan een jaar om zichzelf te bewijzen. De zoon die dat jaar de meeste klanten en omzet draait erft de hele slagerij. Aan het begin van het jaar ziet de situatie er dus als volgt uit:


Marketing
Gedurende het jaar blijkt dat de drie slagerijen ongeveer even goed draaien. De zoon van slagerij 1 heeft een marketingcursus gevolgd en heeft geïnvesteerd in een nieuw uithangbord. De kreet waarvoor hij heeft gekozen leest: "Hoogste kwaliteit". De zoon van slagerij 3 laat dat niet over zijn kant gaan en besteld ook een bord. Zijn tekst is: "Laagste prijs". Maar wat kan de zoon van slagerij 2 hier nu tegen in brengen?


De leukste oplossing kan je hier vinden.

2 opmerkingen:

Jojanneke van den Bosch zei

Leuke entry! Ook leuk om hier op te improviseren.

Groet,
Jojanneke van den Bosch

Jojanneke van den Bosch zei

Leuke entry! Ook leuk om op te improviseren.

Groet,
Jojanneke van den Bosch