02 mei 2007

Snel even opladen

Ik ben een pragmatisch mens. Voor mij geen meditatie, bijgeloof maniertjes, hogere machten en andere zaken die mijn verkoopresultaten zouden beïnvloeden. Toch is het verkoopvak meer dan alleen recht op-en-neer rationeel en mathematisch te beredeneren. Er komt ook intuïtie, emotie en fingerspitzengefühl bij kijken.

Op sommige momenten kan ik wel wat inspiratie, overtuigingskracht, enthousiasme en zelfvertrouwen gebruiken in mijn vak. Bijvoorbeeld vlak voor een grote presentatie of een belangrijke bespreking. Ik gebruik dan een techniekje uit de NLP die mij erg heeft geholpen om me snel 'op te laden'. Niks vaags of onverklaarbaars. Het werkt goed en snel voor mij.

Lees er over in het artikel Flashbacken naar grootse momenten, wat deze week is verschenen op Verkopersonline. Een PDF is hier te vinden.

Geen opmerkingen: