11 mei 2007

Guerrilla acties om je film te promoten

Ook films moeten aan de man worden gebracht. Met alleen een gelikte trailer kom je er tegenwoordig niet meer. Vandaar dat producenten ook bijzondere acties bedenken om hun films aan de man te brengen. Bijvoorbeeld door bij automobilisten een angstaanjagende sticker op hun spiegel te plakken.


Hier nog een aantal fraaie staaltjes creatieve promotie: Zombies die een grasperkje bevolken, Superman die een lift opent of een lantaarnpaal bewerkt en stickertjes van muizenhollen tegen muren plakken. Of stickers op een draaideur of een fietszadel, drie simpele TL-buizen, een schildering op straat en kogelgaten door een filmposter. In de categorie groot, groter, grootst een enorme Spiderman die een flatgebouw beklimt. Ludieker is een kleiner toiletje plaatsen boven de normale toiletten. Erg orgineel vind ik een plas bloed in een toilet voor KillBill, acteurs met blauwe ogen de straat op sturen voor Rocky en fototoestellen uitdelen waarbij later op de foto een geest te zien is.

Geen opmerkingen: