15 mei 2007

Actiemarketing op zijn best

Je kan je klanten natuurlijk een aansteker geven, een bedrukte ballpoint, een duf muismatje of een treurige mok. Maar erg opgewonden zullen ze er niet van raken. Tijd dus voor originele ideeƫn om je klanten mee te verrassen. Wat denk je bijvoorbeeld van deze haardroger van Volkswagen:

Zoals altijd nog een stapeltje andere voorbeelden, zoals deze USB-stick met viruswaarschuwing of een grote stapel papier in de vorm van een printer, om aan te geven dat je er heel wat printjes ermee kan afdrukken. Ook om de puzzel bestaande uit alleen witte stukjes moest ik erg lachen. Ter gelegenheid van de productie van de 35 miljoenste band, maakte Bridgestone een aantal rubber banden speciaal bedoeld om te gebruiken als speelband. De producenten van Junglebook gaven een levend boek weg, wat tot bloei komt na het geven wat water. Ook de fabrikant van een medicijn tegen hoofdpijn bedacht een erg ludieke actie: 365 standjes om een jaar lang zorgeloos te vrijen. Andere aansprekende acties zijn: een bloedende onderzetter om mensen te waarschuwen tegen rijden met een slok op, teksten die tevoorschijn komen als je er metaalpoeder op strooit, een envelop die je met een aansteker moet bewerken, een liftbordje als je de contributie vergeet te betalen, een busje frisse lucht, een geinig luciferdoosje van Ford, een kinky muismatje, een plakkende envelop en een fluitje als promotie van een lustopwekkende middel.

Geen opmerkingen: