27 februari 2007

Goede marketing van goede doelen

De tijden van treurig kijkende collectanten, die bedelend aan de deur dubbeltjes en kwartjes proberen op te halen of lullige posters van postbus 51 aan de muur zijn voorbij. Goede doelen zetten steeds scherpere marketing campagnes in om hun doelgroep te bereiken. Wat denk je van deze posters die over een flappentap zijn heengeplakt.
Of kleine plaatjes over de muntslikker van je winkelwagentje. Wat vind je van deze controversiƫle poster van Unicef ter promotie om meisjes naar school te sturen, deze actieposter tegen overgewicht van kinderen of deze anti abortus actie. Hier een verkeersactie om het voetpad te gebruiken en een anti alcohol reclame. Ook krachtig vind ik een campagne van Save the trees en een campagne voor met meer bloeddonoren. Als laatste heb ik nog een aantal guerrilla marketing acties: Dit stickertje ter bestrijding van HIV wordt op de rug van nietsvermoedende voorbijgangers geplakt, hier een actie met poppen die in winkeletalages zijn gehangen tegen kindermisbruik en dit parapluutje werd in drankjes achtergelaten als waarschuwing dat men makkelijk als vrouw bedwelmd kan worden.

Geen opmerkingen: