15 minutes of infamy
Wat kan je doen in 15 minuten?
Je kan die ene klant weer eens bellen, die al jaren trouw besteld maar geen aandacht krijgt omdat er niks mis gaat.
Je kan 21 Twitter berichten de ether inslingeren, onder het mom van kwantiteit boven kwaliteit.
Je kan 10 pagina's van het laatste overgehypte businessboek lezen, wat je ondanks de gerecycle wijsheden aan het denken zet.
Natuurlijk kan je een partij e-mailtjes uit je inbox aftikken of er een uitkiezen en 15 minuten besteden om een gedegen antwoord te geven.
Waar je absoluut geen 15 minuten aan wil besteden is het beantwoorden van enkele vragen om onze klantgerichtheid te verbeteren.
Bijna dagelijks vervuilen leveranciers mijn inbox met verzoeken tot het invullen van enquêtes. Ik heb wat besteld bij een webshop, een seminar bezocht, een workshop gevolgd, een helpdesk gebeld of een klacht gerapporteerd. Blijkbaar voldoende aanleiding om 15 minuten van mijn leven te vragen om wat vragen te beantwoorden. Het duurt slechts 15 minuten. 78 vragen passeren dan de revue. Minstens 78 vragen.
Laat het even op je inwerken. Na bestelling van een USB-stick van 20 Euro bij een webshop krijg je als beloning 78 vragen voorgeschoteld. Wie bedenkt dat?
Natuurlijk is feedback voor je eigen tent belangrijk en je klanten willen best wel helpen. Maar mag ik wat gedragsregels voorstellen?
- Stel me maximaal drie vragen, multiple choice
- Oké, misschien nog 1 open vraag er achter aan
- Ik wil niet inloggen op een speciale site en helemaal geen extra gegevens invullen - die heb je al
- Het mag een minuut duren, 60 seconden dus
- Ik heb al een iPad en win nooit wat, dus beloof me geen prijzen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten