31 juli 2008

Mijn eerste verkooptip

Elke verkoper heeft ooit zijn eerste dag gehad, zijn eerste klant, eerste order en ook zijn eerste verkooptraining. Die training kwam bij mij pas na enkele jaren dat ik als verkoper aan het werk was. Mijn eerste salestrainer gaf me de tip: "Laat de klant zoveel mogelijk praten." En het was meteen een tip die mijn manier van verkopen op zijn kop had gezet.

Maar eigenlijk is "de klant zoveel mogelijk laten praten" natuurlijk grote bullshit. Het is bullshit maar blijft een goede tip.
In mijn artikel Galerie der verkooptips, die hun beste tijd hebben gehad komt dit aan de orde. Met meteen twee suggesties om een veel betere tip te geven aan een beginnende verkoper.

Lees het allemaal hier, of op de site van Verkopersonline. Voor PDF-fans staat hier het artikel in PDF-formaat.

Geen opmerkingen: