10 juni 2008

Bij ons gaat het om mij

Nog niet zo lang geleden stond ik voor de keuze om een half uur van mijn leven of te offeren, in ruil voor een presentatie van een gerenommeerd trainingsbureau. Het was een dagje uit voor mij die dag. Groot seminar, bijpraten met bekenden en andere collega's aan het werk zien. Tuurlijk, ik had ook lekker een bakkie kunnen doen, maar ik was toch nieuwsgierig hoe scherp zij een presentatie konden neerzetten. En het was slechts dertig minuten en ik ben altijd blij om een professional aan het werk te zien.

Maar het was bagger. Hele dikke bagger. Samengevat in een zin: de beste man had niks voorbereid, er was geen enkele lijn in zijn verhaal te ontdekken, hij was neerbuigend over zijn eigen collega's en had het talent om in elke zin die hij uitsprak het woord "ik" meerdere malen te gebruiken. Maar het hoogtepunt was de uitspraak: "Maar bij ons werken natuurlijk ook een hoop slechte trainers..." Onbegrijpelijk. Dat die gasten nog werk hebben, was en is mijn enige gedachte na het zien van die presentatie.

Toen ik de onderstaande commercial zag, moest ik meteen weer denken aan de man, die deze presentatie gaf. Stel je voor dat je met die man 30 minuten in een zaaltje moet doorbrengen.


Geen opmerkingen: