14 mei 2008

Doorzagen tot het gaatje

Je mond houden. Dat zegt een blik van een klant soms, als je voor de zoveelste keer een vraag stelt die hij niet wil beantwoorden. En dan toch lekker door etteren. Net doen alsof je het niet merkt. Geen gas terugnemen, maar volle bak doorhalen om de onderste steen boven te krijgen. Tot het moment dat de klant het gesprek beëindigd en je het pand wil uitzetten. Dan pas merk je dat je ver bent gegaan.

Het feit dat sommige vragen goed zijn om te stellen, wil niet altijd zeggen dat de ander ze wil beantwoorden. Zeker niet als je informatie uit betrouwbare bron gebruikt. Laten we zeggen, informatie gedeeld tijdens een privégesprek wat nooit bedoeld is geweest om zakelijk te worden gebruikt.

Een van de mooiste voorbeelden in dit kader is een uitzending van SBS sport. Hans Kraaij jr. wil iets aan de kaak stellen bij Ruud Gullit. En als deze ontkent gewoon doorgaan. Tot het gaatje. Tot het echt gênant begint te worden. En dan nog verder. Pijnlijk.

Het fragment is uit een uitzending van Kopspijkers.


Geen opmerkingen: