07 januari 2008

Screw de 0900 nummers

Ik bracht een week of twee geleden een paar schoenen terug naar mijn schoenmaker. De zool was losgelaten, die hij eerder had vervangen. "Die zal ik opnieuw voor je lijmen, kom ze woensdag maar weer halen" was zijn antwoord toen ik de schoenen liet zien. "Krijg ik geen bonnetje mee?" vroeg ik nog. "Niet nodig, ik zal je gezicht onthouden." En inderdaad stonden die woensdag mijn schoenen glimmend te wachten, met nieuwe zolen. Uiteraard had hij ze ook meteen maar even gepoetst voor me. Dat is service.

Wat is geen service? Als je klanten met klachten en vragen laat betalen als ze die willen aankaarten. Dat je ze te woord laat staan door amper geschoold personeel, wat via een script zo snel mogelijk de klant met een standaard antwoord moet afschepen. Wachttijden, belmenu's, callcenters die zijn ge-outsourced. Allemaal dikke shit.


Nu is er een klein lichtpuntje. Iemand heeft uitgezocht welke (kosteloze) nummers er achter de 0900-nummers schuil gaan. Via de Opta kan je blijkbaar elk nummer opvragen wat achter een 0900 nummer zit. Corcom heeft een lange lijst samengesteld van de meest gebruikte 0900 nummers in Nederland. Geen € 0,70 per minuut meer. Goede start van 2008 lijkt mij.

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed aritkel inzake de 0900 nummers.
Goeie plaatsing, Thanks