24 januari 2008

Let me entertain you: Het verschil tussen verkopers en juristen

Zijn juristen de natuurlijke tegenpolen van verkopers? Ik heb het dan niet alleen over juristen die werken bij de klant, maar ook juristen uit de eigen organisatie. Als verkoper probeer je zo goed mogelijk de wensen en eisen van klanten in te vullen. Juristen komen vaak met belemmerende factoren om vooral het eigen bedrijf in te dekken.

Ik het altijd goed met juristen kunnen opschieten, maar om het volgende grapje kon ik hard lachen.

Traag golfen
Een verkoper, techneut en jurist staan op de golfbaan. Ze proberen die dag 9 holes te lopen, maar het wil niet echt opschieten. Een groepje spelers voor hen is extreem traag en ze moet bij iedere hole lang wachten voordat de baan weer vrij is.

Na een tijdje zien ze de baanbeheerder lopen en ze besluiten hem aan te spreken. "Waarom is die groep voor ons toch zo traag?"

"Ja, dat klopt." zegt de beheerder. "Dat is een groepje blinde brandweermannen. Tijdens een grote brand in het clubhuis vorig jaar hebben ze hun leven gewaagd om een aantal mensen te redden. Helaas hebben ze daarbij hun gezichtsvermogen verloren. We hebben aangeboden dat ze hier altijd gratis mogen golfen als dank voor hun moed. "

"Ach, nu begrijp ik het", zegt de verkoper. "Ik heb een aantal kennissen in de medische wereld. Ik zal eens navragen of ze misschien iets voor hen kunnen doen."

"Dan zal ik eens kijken of we misschien wat hulpmiddelen kunnen maken, zodat ze makkelijk kunnen golfen zonder gezichtsvermogen", vult de techneut aan.

Als laatste kijkt de jurist de anderen hoofdschuddend aan. "Dat is allemaal mooi natuurlijk, maar kunnen die brandweermannen niet gewoon 's nachts golfen?"

Geen opmerkingen: