20 december 2007

De kikker en de prinses

Ik ben een nerd bij geboorte. Tot op late leeftijd met Lego gespeeld, spelletjes programmeren op de Commodore 64 en gek op techniek, raadsels, Star Wars en gadgets. Goed ik ben wat bijgetrokken, maar nog steeds slaat mijn hart een slagje over als ik dit soort berichten zie.

Omdat het niet uncool is je eigen soort te plagen heb ik een aardig grapje over nerds, geeks en andere aanverwante gezellige lui. Leuk om morgen te vertellen op de afdeling systeembeheer.

Een man loopt over straat als zijn oog valt op een mooie groene kikker, die op de rand van de weg zit. Op dat moment roept de kikker naar hem: "als je me een zoen geeft, verander ik in een mooie prinses." Lachend pakt de man de kikker op en stopt haar in zijn zak.

Een uur later hoort de man weer gepraat van de kikker. "Als je me een zoen geeft, verander ik in een prachtige prinses en dan ga ik een avond met je uit." De man lacht alleen maar en stopt de kikker terug in zijn zak.

Nog geen tien minuten later begint de kikker alweer te praten. "Toe nou, geef me een zoen en ik verander in een bloedmooie prinses en dan zal ik je vriendin worden en mag je alles met me doen. Waarom zoen je me gewoon niet?" De man kijkt de kikker aan en zegt: "Ik ben systeembeheer en ik heb helemaal geen tijd voor een vriendin, maar een pratende kikker is wel cool."

Deze grap kwam ik onder andere tegen in het aardige boekje Het geroosterde speenvarken van Jos Hannen en Kees-Jan Wees.


Geen opmerkingen: