13 november 2007

Nee zeggen op de juiste manier

Een van twee standaardwerken over onderhandelen is volgens mij Excellent onderhandelen (het andere Onderhandelen). Een van de auteurs van excellent onderhandelen, William Ury, heeft een nieuw boek geschreven: De kracht van Nee! Kortgezegd gaat het boek over de voordelen van het "nee" zeggen, en de meest effectieve wijze om dat te doen. Het boek is redelijk leesbaar geschreven, maar toch viel het mij niet mee de eindstreep te halen. Meer dan 200 pagina's over nee zeggen vraag wat van de lezer. Maar ik ben blij de kennis tot me genomen te hebben. Nee zeggen moet je als commerciele professional op vrijwel dagelijkse basis. Dus alle hulp hierbij is welkom. Ik heb recent een artikel geschreven voor Tips en Advies Verkoop, waarin ik een voorbeeld behandel van hoe je op de beste wijze nee kan zeggen. Een van de lessen van William Ury heb ik hiervoor gebruikt. Lees of download het artikel alhier.

Geen opmerkingen: