11 september 2007

Geef me zon, wind en regen

Creatieve reclamemakers maken soms gebruik van de elementen om hun billboard of poster verrassend te laten transformeren. Kijk naar eens naar het billboard van een lingeriefabrikant. Daar is niks aan als er geen wind staat.



Een variant op dit thema is het grootste billboard ooit in de UK gemaakt, of deze poster voor een anti-verkoudheidsmiddel. In deze typische vrouwenreclame laat de regen zien wat er gebeurt met verkeerde mascara. En deze typische mannenreclame voor de Duitse Playboy laat mannen bidden voor regen. De wind laat deze vrolijke vlieger wapperen voor het automerk Nissan. Audi laat zien dat hun auto's van echt aluminium gemaakt zijn, omdat de rest van het billboard in 1 maand tijd wegroest. Ook voor een zeilwedstrijd laat je zien wat de wind kan doen met je billboard. Luxaflex maakt gebruik van de zon om hun producten te demonstreren en MacDonalds laat met een zonnenwijzer zien wat er op dat moment van de dag gegeten moet worden.
Dit billboard voor een zonnnecrème is erg ingenieus gemaakt, omdat de schaduwen een beeltenis tevoorschijn laten komen. En deze bank geeft echt kracht aan haar klanten.

Geen opmerkingen: