06 september 2007

Entertaining stories: doe maar 50 piek

Stel je voor. Je ziet in de krant een advertentie staan:

"Te koop, Porsche in vrijwel nieuwe staat. Slechts 50 Euro."

Lachen, denk je dan. Een drukfout, arme verkoper. Maar toch maar eens bellen. Dan krijg je een vrouw aan de lijn.

"Mevrouw, ik zie een advertentie staan voor een Porsche, maar het bedrag is een drukfout." "Nee hoor", zegt de vrouw. "Hij kost echt maar 50 Euro."

Je springt in de auto en binnen een half uur sta je voor de neus van de vrouw. Ze laat je de Porsche zien en je mag zelfs een proefrit maken. En de Porsche is werkelijk in perfecte staat.

"Dus de auto kost echt maar 50 Euro?" "Jazeker, 50 Euro" zegt de vrouw met de glimlach.

Je geef de vrouw een biljet van 50 Euro en je krijgt de papieren en de sleutel.

Maar je kan je nieuwsgierigheid niet bedwingen. "Mevrouw, toch wil ik graag weten waarom u deze prachtige en dure auto voor zo'n laag bedrag verkoopt."

"Ach, zegt de vrouw. Mijn man is ervan door met zijn secretaresse en hij had ook nog het lef om aan mij te vragen om zijn auto te verkopen en hem het geld te sturen."
Een echt brood aapje verhaal (hier onder andere te vinden), maar wel erg leuk. Een zelfde soort opzet is te vinden in een van de geknipte scenes uit de film High Fidelity. Hier is de hoofdpersoon de eigenaar van een platenwinkel en hij krijgt een telefoontje van een vrouw die een verzameling te koop heeft. Vooral de omgekeerde onderhandeling aan het einde van de scene is erg grappig. De hele film (en het boek van Nick Hornby) is trouwens de moeite waard.


1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Harro,
Leuk verhaaltje over die Porche, ik kende het nog niet. Ik was even op het verkeerde been gezet en dacht dat het om een modelautootje ging.

met vriendelijke groet
Ger de Bruijn