01 augustus 2007

Niet wat het is, maar wat het veroorzaakt

Een bekende fout die onervaren verkopers maken is praten over wat het product of de dienst is en niet wat het doet of veroorzaakt voor de klant. Ze praten over megabytes, kilometers per uur of aantal kilo's. En niet over rendamentsverbetering, winststijging of minder ziekteverzuim voor de klant. Ook in advertentiecampagnes wordt deze fout veel gemaakt. Dan laat men een prachtig plaatje zien van een groenkleurige machine en niet wat deze machine doet voor haar klanten. Ik heb een tiental advertenties voor jullie vandaag die juist laten zien wat het product doet, en niet wat het is. Mooie en effectieve advertenties dus.


Deze mug vergist zich in haar slachtoffer. Wat blijft er over na een boxwedstrijd? Hoe snel droogt het cement eigenlijk wat je verkoopt? Over durex kan je een hoop laten zien, dit is een speelse manier. Zullen we een airco aanschaffen of een biertje tappen? Deze arme drommel heeft geen eten meer. Hoe schokbestendig wordt mijn auto met dit merk? Deze panty is erg onzichtbaar. Pepermuntjes die erg fis zijn. Hoe fijn kan je schrijven met deze pen? Een andere manier om te laten zien dat tanden erg wit worden. Een hoe hard kan je eigenlijk met deze GTI?

1 opmerking:

Erik zei

De panty reclame spant de kroon.