02 april 2007

Wat moet je met die zeurkousen op de stand

We maken ons er allemaal schuldig aan. We geven het niet toe, maar doen het toch. We beoordelen een potentiële klant soms aan de buitenkant. De welbespraakte, goedgeklede klant krijgt voorrang op de smoezelige, slordig geklede klant. Er is deze week een column van mij verschenen met het beste voorbeeld wat ik persoonlijk heb gehoord over dit onderwerp. Alhoewel we allemaal weten dat de buitenkant niks zegt, lijkt dit op sommige moment ons ontschoten.

Lees mijn column Afgetrapte spijkerbroek met vlasbaard en kijk of je jezelf kunt herkennen. Ik wel, alhoewel ik niet de salesmanager ben in dit verhaal. Ik heb wel het verhaal uit zijn eigen mond gehoord, als wijze les toen ik nog een jonge verkoper was. Een PDF van deze column kan je hier downloaden.

Deze column is vandaag ook verschenen op Verkopersonline.

Geen opmerkingen: