Het wow van Vista
Je hebt onder een grote steen gelegen, als je de lancering van Windows Vista niet hebt meegekregen. Microsoft heeft alle registers opgetrokken (en 500 miljoen aan promogelden) om de wereld ervan te overtuigen dat Vista de next big thing is. Oftewel in Microsoft taal: er moet een wow-ervaring bij het publiek tot stand komen.
En als je als groot kolos, toch jong en hip wilt overkomen doe je natuurlijk een karrevracht aan modere marketing:
- Een virale game uitbrengen, Vanishing Point.
- Een wedstrijd om je eigen wow-ervaring toe te sturen.
- Een vage site bouwen, waar je na 3 seconden weer wegklikt.
- Natuurlijk ook een lancering via Second Life.
Vergeet niet te kijken wat de volgende dag over deze uitzending werd uitgezonden.
Bij De wereld draait door was een Nederlander te gast, die heeft meegeholpen aan de visuele aspecten van Vista (uitzending hier).
Maar waarom zou je eigenlijk willen overstappen? De Volkskrant geeft tien redenen om wel/niet over te stappen. De nieuwe digital lifestyle van Vista wordt in een reportage van Tweakers verder uitgediept.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten