31 januari 2007

Avonturen met Multi-Level Marketing

Multi-Level Marketing wordt door sommigen bejubeld en door andere verguisd. Het lijkt in veel opzichten wel op religie. Je hebt de gelovers en de niet-gelovers. Ik hoor duidelijk in het niet-gelovers kamp. Op enige uitzonderingen na maakt MLM haar beloften zelden waar. Het is vaak een zeer kleine groep die kan profiteren van de inspanningen van een grote groep anderen, die met een kater achterblijven.

Deze week is er een column van mij verschenen op Verkopersonline, waarin ik mijn avonturen op een MLN-bijeenkomst beschrijf. De focus in deze column ligt niet op mijn bezwaren op MLM in brede zin, maar op het feit dat ik steeds vaker MLM-ers tegenkom op reguliere zakelijke netwerkbijeenkomsten. Dus een waarschuwing aan zakelijke netwerkers om niet in te gaan op vage uitnodigingen, omdat je dan het risico loopt om bij een wervingsbijeenkomst van een MLM-club terecht te komen. Daarnaast vond ik het leuk om mijn persoonlijke ervaring met een MLM wervingsbijeenkomst te delen.

De column is ook direct de downloaden in PDF formaat.

Geen opmerkingen: