15 december 2006

De verschillen op een rij

Op veel plaatsen op het internet kom je de onderstaande grap tegen. Een variant over verkoop ontbrak, dus die heb ik zelf maar toegevoegd.

Je ziet een prachtige meid op een feestje. Je stapt op haar af en zegt: Ik ben fantastisch in bed.
Dat is Direct Marketing.

Je bent op een feestje met een groep vrienden en je ziet een prachtige meid. Een van je vrienden gaat naar haar toe, wijst naar jou en zegt: hij is fantastisch in bed.
Dat is Adverteren.

Je ziet een prachtige meid op een feestje. Je stapt op haar af en vraagt haar telefoonnummer. De volgende dag bel je op en zegt: hallo, ik ben fantastisch in bed.
Dat is telemarketing.

Je ziet een prachtige meid op een feestje. Je staat op, doet je das recht en stapt op haar af. Je biedt haar wat te drinken aan, houd de deur voor haar open, pakt haar zware tas voor haar op en biedt haar een lift naar huis aan. Dan zeg je: trouwens, ik ben fantastisch in bed.
Dat is public relations.

Je ziet een prachtige meid op een feestje. Ze stapt op je af en zegt: ik hoor dat je fantastisch in bed bent.
Dat is branding.

Je gaat naar een feestje toe, waarvan je weet dat er veel prachtige vrouwen rond lopen. Je stapt op de allermooiste af en bied haar wat te drinken aan. Daarna luister je aandachtig naar haar verhalen, laat haar regelmatig lachen en geeft haar alle aandacht. Aan het einde van de avond zegt ze tegen je: ik vind je een hele leuke vent. Je antwoord rustig: zullen we dan maar naar mijn huis gaan?
Dat is verkoop.

Geen opmerkingen: