30 november 2006

Kleinzoon leert opa over verkopen

Die dag is de kleinzoon van opa op bezoek. Na lekker te hebben gekletst over school en zijn nieuwste speelgoed, vraagt de kleinzoon of hij even de telefoon van opa mag gebruiken. "Natuurlijk", zegt opa. De kleinzoon haalt een papiertje uit zijn broekzak en draait een nummer. Geamuseerd luistert de opa toe.

"Hallo mevrouw...", hoort de opa zijn kleinzoon door de telefoon zeggen,"...ik wil graag uw gras maaien om wat geld te verdienen."

"Maar als ik nou het goedkoper doe, dan de jongen die op dit moment uw gras maait?"

"En als ik het eens doe voor de helft van het geld?"

"En ook nog eens gratis uw auto erbij was?

"Nou ja jammer, in ieder geval bedankt voor uw tijd."

Als de kleinzoon de telefoon teruggeeft aan de opa, legt de opa zijn hand op de schouder van de jongen en zegt "Sorry jongen, ik kan je wel wat geld toestoppen hoor. " Dat is niet nodig", zegt de kleinzoon, "ik ben degene die bij die mevrouw nu het gras maait en ik wilde alleen even zeker weten of ze tevreden zijn over mijn werk."

Geen opmerkingen: