25 november 2006

Klanten kiezen voor MVO bedrijven

"Millenials" zijn mensen die zijn geboren tussen 1979 en 2001 en ze zijn een belangrijke doelgroep voor bedrijven, zowel als (toekomstige) consument als werknemer. De resultaten van het eerste grote onderzoek onder Millenials is verschenen en de resultaten liegen er niet om:

Bijna 7 op de 10 (69%) kijkt naar de mate van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) van bedrijven, voordat ze bepalen waar ze producten of diensten afnemen.

En bijna 78% van de Millenials gelooft dat bedrijven een verantwoordelijkheid hebben op maatschappelijk gebied en 83% vertrouwt een bedrijf meer, als ze sociaal verantwoordelijk optreden. 89% zou wisselen van merk (bij gelijkblijvende prijs en kwaliteit) als ze het andere merk associƫren met MVO.

Ook op het gebied van werknemerschap blijkt dat 79% van de Millenials graag wil werken voor een bedrijf, met een sterk MVO-beleid. 56% weigert voor een bedrijf te werken, dat onverantwoordelijk met zijn omgeving omgaat.

Dit Amerikaanse onderzoek toont maar weer aan dat maatschappelijk verantwoord ondernemen in de nabije toekomst een sterk onderscheidend vermogen gaat worden voor bedrijven. Mijn advies is simpel: be good and tell about it.

Geen opmerkingen: