28 oktober 2008

De verkoper en de zwerver

Het is een heerlijke lentemorgen, een zacht zonnetje schijnt over de stad en iedereen lijkt te genieten van deze eerste mooie dag van het jaar. Een verkoper stapt de deur uit. Zijn eerste afspraak is in de stad waarin hij woont. Gezien het lekkere weer besluit hij te wandelen.

Als hij door het stadspark loopt zit aan de kant van het voetpad een zwerver. Op het bordje voor de zwerver staat de tekst: "Ik ben blind."

De verkoper spreekt de zwerver aan en vraagt of hij nog wat geld ophaalt de laatste tijd.

De zwerver kijkt op en antwoord: "Het is een slechte tijd meneer, mensen lijken zich niet meer te bekommeren om mensen zoals ik. Maar misschien heeft u wat geld over voor mij?"


De verkoper kijkt naar het bordje, kijkt om zich heen en zegt tegen de zwerver: "Ik geef je geen geld, maar ik kan je wel een goede tip geven om veel meer geld op te halen."

"Hoe bedoeld u dat?" vraagt de zwerver.

De verkoper haalt een dikke blauwe stift uit zijn aktetas en schrijft vier extra woorden op het bordje van de zwerver. "Zo, ik heb je bordje aangepast. Succes vandaag!"

Na enkele uren passeert de verkoper opnieuw de zwerver, op de weg terug naar huis. "En hoe gaat het?" vraagt hij aan de zwerver.

"Het gaat fantastisch, ik heb nog nooit zoveel geld opgehaald. Wat heb je precies op mijn bordje geschreven?"

De Vraag
Wat zou jij als verkoper op het bordje "Ik ben blind" erbij schrijven, zodat de zwerver ineens veel meer geld ophaalt?

Het mooiste antwoord wat mij betreft kan je hier vinden.

Geen opmerkingen: