tag:blogger.com,1999:blog-33970628.post5467886474251723761..comments2023-06-27T14:34:35.013+02:00Comments on Het professionele verkoopvak: Revenge van de suffe spaardersHarrohttp://www.blogger.com/profile/03857062102095792742noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-33970628.post-79873735327090183772007-10-23T10:50:00.000+02:002007-10-23T10:50:00.000+02:00Hi Henri,Bedankt voor je uitgebreide reactie. Er z...Hi Henri,<BR/><BR/>Bedankt voor je uitgebreide reactie. Er zijn ondertussen alweer een aantal briefje op en neer geweest met de PB. <BR/><BR/>Onderdeel hieruit: <BR/>"Als wij een nieuwe spaarrekening introduceren, doen wij dat vaak met een actie. De hoogte van de rente is hierbij een belangrijk criterium, maar ook de specifieke voorwaarden bij dit product zijn van belang. Door zo'n actie valt de rekening op en worden nieuwe klanten aangetrokken. Dat is vrij gebruikelijk in de markt. De Postbank vormt hierin geen uitzondering. "<BR/><BR/>Oftewel, het is onze policy om klanten te lokken en daarna systematisch uit te kleden. Omze concurrenten doen dat ook, dus wij ook. <BR/><BR/>Doet me denken aan een grap die ik eerder op mijn blog heb geplaatst:<BR/><A HREF="http://verkopen.blogspot.com/2006/11/het-verschil-tussen-hemel-en-hel.html" REL="nofollow">Het verschil tussen de hemel en hel</A><BR/><BR/>groet<BR/>harroHarrohttps://www.blogger.com/profile/03857062102095792742noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33970628.post-74400623432642136872007-10-23T10:25:00.000+02:002007-10-23T10:25:00.000+02:00Harro, Uitstekend artikel en je reactie is precies...Harro, Uitstekend artikel en je reactie is precies wat ikzelf ook als klant van de Postbank en inderdaad ook als verkoper voel! Ook ik voel me bedonderd (kies maar even een nette betiteling) door een bank waar ik al 25+ jaar trouwe klant van ben.<BR/><BR/>De <A HREF="http://www.postbank.nl/ing/pp/page/article/detail/0,2842,1859_103918_748407369,00.html?linktype=int" REL="nofollow">enige reactie van de Postbank</A> op hun site:<BR/><BR/> Kloppen de beweringen in de Volkskrant over het Spaarbeleid van de Postbank?<BR/> De conclusies die in het artikel worden getrokken over het spaarbeleid van de Postbank zijn volledig voor rekening van de Volkskrant.<BR/><BR/>Wat is dàt toch voor een vage èn zwakke reactie?? Ik ben dus al ruim 25 jaar klant en heb er redelijk wat spaargeld staan (en 300k rentepunten waar je geen zak aan hebt). Heb maandagmiddag gebeld met PB klantenservice, maar die wisten van niets en deden of hun neus bloedde. Flauwe reactie was dat "rentestanden fluctueren en het altijd verstandig is om de rentestanden in de markt in de gaten te houden".<BR/><BR/>Ik heb overigens al hele tijd terug zelf gesignaleerd dat rente% laag was op hun spaarrekeningen (had toen internetspaarrekening). Contact met klantenservice: stelde meteen voor een andere rekening, de zgn. Loyaalrekening. Speciaal voor zéér gewaardeerde klanten een extra hoog percentage of zoiets. Die rekening werd daarom dus ook niet gepromoot en vind je ook bijna niets van op website. Ook die loyaalrekening blijkt nu echter in de loop der tijd systematisch verlaagd te zijn in %. Bij mijn belletje na het artikel in de Volkskrant kwam men uiteindelijk weer met een alternatieve rekening met beter % (weet de naam al niet meer). Ja, ik zeker weer overstappen en dan PB weer geleidelijk aan % verlagen komende tijd... Nope, andere bank voor mijn spaarcentjes... :-)<BR/><BR/>De blunders in mijn ogen:<BR/>-Je klant doelbewust bedonderen (consumenten zijn niet dom en hebben ook nog eens een olifantengeheugen!)<BR/>-Geen snelle informatievoorziening naar callcentre: Ik belde maandag zo'n 8 uur na publicatie artikel. Stond toen ook al geruime tijd op grote landelijke nieuwssites<BR/>-Geen openbare communicatie over een erg negatief openbaar verhaal. We zijn nu ruim een week verder en geen brief, mail of statement op website (ja die 1e flauwe regel dan). Die brief die jij ontvangen hebt is helemaal bedroevend trouwens.<BR/><BR/>Anyway, dat is even de essentie van het verhaal. Ik ga dus ook rondshoppen voor betere bank. Overigens niet noodzakelijkerwijs het hoogste rentetarief (ik wist namelijk al lang dat PB niet hoogste tarieven had), maar wel een bank waarin ik vertrouwen heb dat ze me niet proberen te bedonderen. Eigenlijk jammer na 25+ jaar...<BR/><BR/>PS Op hun huidige PB homepage misschien geen reactie over dit debacle, maar wel een leuke aktie: Sparen nu nog leuker, minstens 1.500 Rentepunten cadeau!Anonymousnoreply@blogger.com